Kovin on yhä rauhallista puikkojen ja koukkujen kanssa. Ei oikein energia riitä mihinkään, on varmaan kaamosväsy tms vallannut minut. Pari settiä sukkia olen tehnyt sekä äidilleni Big Snow -kaulaliinan. Siitä on tosin vielä langat päättelemättä, joten näytän sen myöhemmin.

Ensin valmistui punaiset sukat, joiden koristuksena on valkoisia ohuita raitoja. Käyttäjä on suloinen pikkuneiti.

  • Lanka: Novita Wool
  • Puikot: 3½
  • Kommentti: Peruskamaa. Toivottavasti ovat sopivat.

Ja sitten oma rakas pikkumies sai sukkaset itsevärjätystä langasta. Mutta koska lanka oli loppua kesken, niin täytyi "jatkaa" Nallelangalla... Ei ehkä silmiä hivelevä lopputulos, mutta eihän ne kengistä ulospäin näy...eihän? Tämä lanka värjättiinkin kokeilemalla vähän toisenlaista tekniikkaa, nimittäin värjättiin elintarvikevärillä kattilassa eikä KoolAideilla. Oli helppoa ja nopeaa. Kauniisti raidoittui lanka.

  • Lanka: Novita Wool, itsevärjätty + Novita Nalle
  • Puikot: 3½
  • Kommentti: Ihanat raidat!!

Olen myös testaillut villalangan värjäämistä tekstiilivärillä. Sinooperissa sanottiin, että ei tule onnistumaan. Pöh, milloinkas minä olen ketään tällaisissa asioissa uskonut. Paitsi Andraa, joka sanoi, että se toimii sittenkin. Ja niin teki!! Kerron tarkemmin myöhemmin, kun olen kehitellyt systeemiä lisää. Siihen voi kuitenkin mennä hetki, kun on maisemanvaihdos tulossa. ;)