Andran haasteeseen vastailen seuraavasti:

Tehtävänanto: Vastaa neljään bloggaamiseen liittyvään kysymykseen ja haasta meemiin neljä muuta blogia.

1. Miten valitsit blogisi nimen ja nimimerkkisi?
Elämässähän -ja yleensä asioissa kuulemma- on olemassa punainen lanka, mutta se ei vaan jotenkin istunut minulle. Blogia perustaessani kävin nopean ja savuavan ajatuksenvirtaan perustuvan aivoriihen, jonka lopputuloksena oli sitten MUSTAlanka. Nimimerkkini on etunimeni.

2. Miksi aloitit bloggaamisen?

Hyvä ystäväni Kata "hurahti" käsitöihin vähän aikaa sitten ja perusti bloginsa. Sen kautta näin kaikkia mukavia juttuja hänen käsistään syntyneenä ja innostuin asiasta. Katan kannustamana tuli sitten perustettua oma blogi, joka hieman narsistista luonnetta omaavalle henkilölle sopii, sillä se (tämä) on mainio kanava esitellä omia tekeleitään ja kysellä neuvoja muilta samanhenkisiltä ihmisiltä.

3. Mikä on ollut parasta, mitä tähän mennessä olet kokenut bloggaamisen kautta? Entä ikävintä?
Minun näkemykset bloggaamisesta ovat hyvin pitkälle samansuuntaisia kuin Andran. Olen saanut uusia loistavia nettiystäviä, joiden kuulumisia on lysti seurata. Lisäksi olen havainnut, että sukulaiseni pysyvät jyvällä siitä, mitä minulle/meille kuuluu...

Ja se ikävin juttu on se huono omatunto, kun ei tee päivityksiä. Toinen kakkajuttu on roskaposti, jonka määrä on kyllä dramaattisesti vähentynyt viimeisen viikon aikana (mikä lie syy?).

4. Mitä uskot blogillesi tapahtuvan vuonna 2008?
Pyrin jatkamaan kirjoittelua, toivottavasti hieman aktiivisemmin!!

Mukaan haastan Virkun, Katan, Esikon ja Pikku Heidin, mikäli he haluavat osallistua!!